Logo CIS-IUL
PT | EN

Projects

Brave Old World? The Role of Old Age Diversity in Ageism
Funded by FCT
IF/00346/2014/CP1250/CT0002; 30/06/2015 to 31/05/2021
Multi-sectoral approaches to Innovative Skills Training for Renewable energy And sociaL acceptance
Funded by EU
MISTRAL; H2020-MSCA-ITN-2018; 01/09/2018 to 30/08/2022
MISTRAL, funded by European Union within the Horizon2020 program, aims to nurture a new generation of researchers who can effectively evaluate the complexity of social acceptance issues facing the deployment of renewable energy infrastructure and propose innovative solutions in a variety of research, government and business contexts.
FAMI Saúde em Igualdade
Funded by EU
PT/2019/FAMI/439; 01/09/2019 to 31/12/2021
A proposta para o projeto “Saúde em Igualdade” assenta sobre três justificações gerais. Em primeiro lugar, os instrumentos locais de política pública referente a nacionais de países terceiros latu sensu secundarizam a compreensão do acesso à saúde. De fato, as políticas de acolhimento não consideram as questões relativas a saúde, posto que o foco principal é a regularização dos procedimentos legais e administrativos sobre a entrada e permanência dos NPT. Em segundo lugar, a formação de profissionais de saúde é tida como uma boa prática no domínio do apoio psicossocial e em saúde. Em terceiro lugar, as insuficiências observáveis no Serviço Nacional de Saúde conduzem à necessidade de explorar soluções que empoderem os profissionais e ativem os seus recursos no trabalho com NPT.

Iscte: Sandra Roberto
European Master in the Psychology of Global Mobility, Inclusion and Diversity in Society (Global-MINDS)
Funded by EU
2016- 2167 I 001 - 001 - EMJMD; 26/09/2016 to 25/09/2021
Global-MINDS is the European Master in the Psychology of Global Mobility, Inclusion and Diversity in Society funded by the Erasmus Mundus Joint Master Degree funding programme (Erasmus+ – Key Action 1). It is a comprehensive 2- year study programme with 120 ECTS focusing on insights into contemporary social and societal issues from Social and Cultural Psychology. Universities from five countries jointly deliver the Global-MINDS programme in English.
Destino: Integração
Funded by EU
PT/2019/FAMI/454; 01/08/2019 to 31/07/2021
As ações e objetivos propostos, no presente projeto, enquadram-se, maioritariamente, numa ótica de continuidade das atividades habituais da organização. Assim, a entidade assinala que o projeto é complementar de outros projetos do CPR, que partilham objetivos comuns para a promoção de uma integração efetiva dos requerentes e beneficiários de proteção internacional ao facilitar o seu acesso ao mercado de trabalho, assim como em ações de sensibilização da população para a necessidade de uma sociedade inclusiva e tolerante. Refere ainda que, tais projetos têm cofinanciamento por parte de outros instrumentos de financiamento nacionais e comunitários, não existindo, porém, qualquer sobreposição entre estes diferentes instrumentos.

Mónica Frechaut - CPR
Growing in uRban educatIon and diversiTy
Funded by EU
GRIT; 01/09/2018 to 28/02/2021
The GRIT project focuses on fostering educational equity in urban educational settings. It addresses two main target groups: (1) indirectly: urban students threatened by early school leaving, and (2) directly: in-service educational professionals which are involved in teaching in urban settings. This project chooses to focus on the matter of early school leaving since urban educational systems are particularly vulnerable to problems associated with early school leaving. Through concrete experiments in 5 European countries gathering different background and with partners addressing different kind of educators, the GRIT project will allow to enhance this innovative and "bottom-up approach" among these key actors to struggle against Early School Leaving.
All
Filter
v

v

v

v



APPLY


Logo CIS-IUL
Edf. ISCTE-IUL, Sala 2w17
Av. das Forças Armadas
1649-026 Lisboa
Phone: +351 210 464 017
Fax : +351 21 046 41 74
Email: cis@iscte.pt
CIS-IUL © 2021. All rights reserved.
Powered by: webXperience